17 juli 2009

Alt om...hos Scrappehuset

Denne måneden har jeg fått den store æren av å være
Alt om
gjest hos Scrappehuset.
Her kan dere bli litt bedre kjent med meg som scrapper.

I den anledning har jeg laget en utfordring som lyder som følgende:

”Siden nå sommeren omfavner oss på alle kanter for tiden, og vi har lange, varme, deilige dager vil jeg at dere skal scrappe en LO som forteller oss hvorfor du er glad i sommeren (evt. Hvorfor du IKKE er det) Det kan være små detaljer som noen nydelige små kronblader på favorittblomsten din, eller store grunner, som f.eks sola, Mjøsa eller en helt spesiell sandstrand… Eller kanskje du hater sommeren fordi du får soleksem. Hva vet vel jeg?? LO’en skal ha minst to bilder, og må selvfølgelig løses i colorblocking.”


Jeg har jo naturligvis løst utfordringen selv også, og her er to av mine grunner til at jeg liker sommeren.



(må også fortelle dere at vi har vært i hagen i dag og plukket 2.5 kg. røde, søte, deilige jordbær. I kveld skal vi kose oss. )


Det finnes sikkert mange definisjoner på hva colorblocking er. Selv er jeg selvlært på det området også, og påstår på ingen måte at jeg har fasiten. Men jeg liker best å scrappe "rent" når jeg holder på med colorblocking. Lite rufsing og sverting. Jeg lar mønsterarkene, bildene og fargene få "leke" sammen og danne mønsteret på LO'en. Og for meg er det viktig at rutenettet skal være framtredende.

Men hvis du går inn på Scrappehuset kan du se at det er mange måter å løse colorblocking på.
Håper du har lyst til å slenge deg med på utfordringen - spennende å se hvordan nettop du løser utfordringen i colorblockingen.

Lykke til!

1 kommentar:

linn kr/sykepleier sa...

For noen herlige color blocking LOer. Den jordbærLOen er jo bare til å spise opp. :D