31 mai 2013

Opp fra vinterdvalen.....

Vinteren kom og vinteren gikk, mens Hennie-heimen har vært i vinterdvale.
Dvs. det gjelder bare den virtuelle Hennie-heimen, for i RL har det absolutt ikke vært dvale.
Men tre barn står tiden sjelden stille, og problemet med både små og store barn er at de er våkne både sent og tidlig. ;)
Bloggen har fått lide under mangel på tid, og jeg har ikke prioritert den. Men jeg føler meg heller ikke helt klar til å gi Hennie-heimen på båten, så jeg gjør ett nytt forsøk på å blåse liv i den gamle leiren.

Selv om bloggen har vært i dvale i over et halv år, har jeg absolutt fått gjort litt hobbyrelatert alikevel. Strikkingen er lettest å ty til, da det er lett å gjøre noen omganger for så å legge fra seg. Scrappingen krever både mer plass og mer tid, og selv om jeg har hobbyrom hvor ting kan få stå fremme, er det ikke så lett å finne tid til å sitte der mer enn ti minutter av gangen. Men heldigvis har jeg mine tre gode venninner fra Kreative Krumspring tiden, og vi møtes fortsatt en gang i måneden og scrapper. Nå har vi til og med planlagt hyttetur med bare scrapping, skravling og kos. Men det blir ikke før til høsten.

Vel vel, jeg har litt av hvert å vise fram, så hvor begynner jeg....

Hva med denne heklekjolen.


Den er heklet til en liten mageboer som fortsatt befinner seg i sin trygge hule. Men tiden nærmer seg da hun skal ut og hilse på verden, og for en gangs skyld er jeg klar med visittgave på forhånd. Vel ikke helt da, for jeg har tenkt å kjøpe litt i tillegg. Men det burde jo være fort gjort om hun skulle melde sin ankomst brått.

Herlig oppskrift, men jeg var ikke helt fortrolig med å hekle av garnet. Det var mykt og deilig, ingen ting å klage på der, men jeg synes det delte seg veldig lett og det er ingen fordel når man hekler. Tror nok jeg i framtiden heller vil strikke av det. :)

Garn: Mandarin Medi fra Sandnes garn - farge 9023 - totalt 115g
Heklenål: nr. 4
Mønster: Fra Sandnes garn, hefte 1309, modell 7

Ingen kommentarer: