03 januar 2012

Vår nydelige bunadjente

Riktig godt nyttår alle sammen!
Jeg håper dere alle har hatt en flott julehøytid, og er godt i gang med det nye året. Her har som vanlig juleferien gått alt for fort. Mannen måtte jobbe et par dager, og med et par dager hos svigers på Hadeland så var plutselig jula over uten at man rakk å gjøre stort. Men det er vel slik det skal være i jula. Late dager med familie og venner.

Jeg skulle virkelig ønske at jeg hadde fått scrappet litt i jula, for jeg har fått masse nye, herlige scrappesaker gjennom min adventskalender som jeg har fått av en av mine scrappevenninner. Takk Linda! Og takk også til Wenche for den herlige julegaven. Men tiden strekker ikke til. Mors hobbyer er ikke øverst på prioriteringslisten for tiden, og de som kjenner meg vet at jeg er en treg scrapper. Altså må jeg ha litt tid, når jeg først skal scrappe. Ikke bare et kvarter her og et kvarter der. Da egner strikkingen seg bedre. Godt man har flere hobbyer. :)

Derfor har jeg måtte finne fram en "gammel" LO å vise fram i dag. Jeg har ikke blogget den før, for bloggingen har visst heller ikke vært prioritert. Så at den ble scrappet i september, det får heller stå sin prøve. Tror faktisk dette var en av LO'ene jeg hadde med meg hjem fra Totentreffet i høst.

Måtte jo dokumentere Kristines første "bunad"
Dette bildet er tatt når hun var 3.5 måned gammel, litt i etterkant av dåpen hennes. Bunaden er str. 62, og hun brukte faktisk den samme på julaften. :)


Måtte til slutt prøve denne berømte ostekluten jeg også da. Her har jeg sprayet den med glimmermist, og det ble jo ganske kult. Men er redd at det bare blir en flat kladask når LO'en har vært i albumet en stund. Noen tips?

Ellers har det skjedd litt på bloggen i det siste. Jeg har bestemt meg for å konsentrere meg om en blogg, og har derfor tatt med meg alle innleggene mine fra strikkebloggen min, og flyttet dem med hit. Også har jeg døpt om bloggen min til Hennie-heimen. Dette blir heretter hjemmet til alle mine hobbyer. Så får jeg håpe at dere som bare er interesert i scrappingen står over ett og annet strikkeinnlegg, og vis a versa.

Jeg er ikke helt i mål med endringene ennå. Det tar nok fortsatt en stund før jeg har fått orden på alle mine favoritt-blogglister, alle etiketter og annet dill dall. Men enn så lenge...

Velkommen til Hennie-heimen. :)

4 kommentarer:

Lene sa...

Så herlig å se deg scrappe igjen! Denne layouten var utrolig herlig! Nydelig jente i bunad!
Også så mye lekkert du har strikket! Digger merkelappen "hennie strikk" :)

Ønsker deg en flott dag Ellen Karin!

klem

Anne Bente sa...

åh..... så super smukt ♥♥♥

klemmm

LivM sa...

Nydelig lita frøken i sin flotte bunad!
Takk for hyggelig kommentar i bloggen min. Lua er lagt opp med 90 masker, men ble faktisk litt trang til gutt på 10 år, men passet til min mann :-)
Gutten har et veldig rundt hode, mens mannens er litt smalere. En må derfor bare tilpasse mønsteret til den som skal ha luen.

Siwert sa...

Nydelig bunadjenten og en herlig detaljerik layout ♥