07 juni 2011

Svigerinnesett

Garn: Drops Eskimo, 3 nøster
Pinner: 5.5 og 9
Mønster: Lue fra Drops Design nr. 116-15


~~  o  ~~ 


På lørdag var vi i bursdag hos min svigerinne.
I steikende sommervarme var vi på grillfest på verandaen,
og det var sikkert mange og tredve varmegrader i solveggen.
Utrolig deilig etter mange kalde maidager.
Men hva kommer jeg med i fødselsdagspresang???
Joda - en diger ulltull av ei lue.



 Jeg synes lua ble fin jeg, og den blir nok deilig og varm
når vinteren igjen melder sin ankomst. Men altså litt utenfor sesong...

I tillegg skulle jo dette liksom være et sett da, med skjerf og lue.
Men typisk meg så hadde jeg utsatt til siste kvelden å
gjøre ferdig skjerfet - og gikk jo selvfølgelig tom for garn.
Så det får min svigerinne ha til gode.
Men hun har jo ikke bruk for det ennå,
så det går vel greit. ;o)


Lua er strikket av snaut 3 nøster Drops Eskimo etter denne oppskriften.
Men siden jeg brukte et tynnere garn måtte jeg legge opp flere masker.
Etter litt prøving og feiling endte jeg opp med 61 masker
på pinne nr. 5.5. Etter ca 10 cm vrangbord byttet jeg til pinne 9,
og fulgte oppskrifta ellers.


Og etter Drops-salget nå i mai har vist garnlageret mitt økt
med flere nøster Eskimogarn,
så jeg tror jammen jeg skal strikke meg ei slik lue til meg selv også. :)

~~ o ~~

For ordens skyld - modellen på bilde er meg, og ikke min svigerinne. 

Ingen kommentarer: